söndag 30 oktober 2011

Hästar i svartvitt ...

För några år sedan var jag iväg bland annat till Kävlingeån och körde utmed den. Några ställen som besöktes var Krutmöllan och Lilla Harrie. 
I det sistnämnda samhället finns ett ställe med benämningen Lilla Harrie 5:3 där min farfars far flyttade till på 30-talet. En av hans döttrar Ester tjänstgjorde på gården långt senare hos en man där som hette Malte Jakobsson.


Då jag var i närheten besökte jag gården på håll och samspråkade lite med en kvinna i trädgården. Hon kände mycket väl till Malte då de köpt stället av honom för säkerligen 30 år sedan.


I en hage sprang några hästar som jag tog några bilder på, och här kommer de i svartvitt ...








De två sista bilderna var tagna strax intill på en ödetomt. Hur det ser ut där idag vet jag inte, men ödehus inspirerar mitt fotograferande lite grand ...

/ Lars 




Skicka en kommentar

Gå på vatten!

Det kom sig att denna tjej kom gående på vatten, eller? Ser mer mystirkt ut än vad det var. Just där ute ligger en sandbank som sträcker sig...