söndag 20 november 2011

2006-06-24

En vanlig dag till historien, eller? Rotade bland mina fotografier från detta år då jag blev 52 och min bror firade sin 50-årsdag.
Ok, det var inte det datumet för någon av oss. Jag gick i alla fall ner på stan och passerade utanför Hollandias kaffe på Södra Förstadsgatan då jag både hörde och även såg dessa ryska människor musicerande på gågatan.
Otroligt vackra dräkter hade tjejerna på sig, medan killarna var mer ordinärt klädda.
Var god, här kommer några bilder från då ...








Ok, killarna hade också färgglada tröjor. Kan nästan höra dem inom mig trots att 5 år gått sedan upplevelsen ...

/ Lars



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, Lars! Intressanta bilder! Gatu-foto på vanlig svenska. Då passar Ditt vidvinkel-zoom alldeles utmärkt. Fast vid fototillfället så användes nog ett annat objektiv. Men bra blev bilderna! Lalle.

larsfotografier sa...

Tack ska du ha Lalle för kommentaren till dessa bilder. Håller just nu (inte bokstavligen) på med att gå igenom en massa bilder från förr i tiden för att kanske hitta lite guldkorn ...

/ Lars

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...