tisdag 15 november 2011

Konst i konsten

Vissa konstverk är bra redan från början. Ett av dem är en färgsprakande tavla på jobbet som jag tror heter 134 olika färger. Konstnären har målat vågräta linjer som är c:a 5 mm breda över hela tavlan. Ett fint verk enligt mig. 
Så att säga min typ av konst som påminner om Olle Baertling, K G Nilson och Vasarely´s konst.


Igår på jobbet så var det något som inte stämde i verket, och jag såg snart vad det var. Från ett två-dimensionellt så är det nu helt plötsligt tre-dimensionellt.
Någon begåvad person (begåvad i positiv anda) hade berikat konstverket med en pappmugg i ungefär samma färgskala. Mycket tilltalande måste jag säga.
Bildbeviset ser du nedanför.



Jag blev verkligen glad av denna förändring ...

/ Lars



Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...