torsdag 22 december 2011

Gäss, they come ...

I vintras, ja bara för knappt 12 månader sedan i början av januari så såg det ut ungefär så här på Husie mosse. Gässen syntes ganska tydligt trots dis och dimma denna dag.
Om inte mitt minne sviker mig fullständigt så lite senare denna dag utsattes jag för världens dusch av en bilist i en vräkig BMW. På väg mot gatan strax intill kyrkogården vid biblioteket i Malmö han jag absolut inte reagera på att en bil kom i hög hastighet och formligen plöjde upp allt det skitiga vattnet rakt över mig, och kameran. Naturligtvis stannade inte personen i fråga utan drog vidare. Hade jag varit kvicktänkt så skulle det tagits en bild på bilens nummerplåt ...





Här ser du tre bilder som visats vid tidigare tillfälle, då på gamla bloggen ...

/ Lars



3 kommentarer:

Matts sa...

Gäss Box....Najjsa bilder Lasse...
I min smak så hade jag velat se lite mer kontraster i bilderna...du vet, vitt och svart ;-)....men...jag gillar dem som de är också. Härliga utsnitt från "landningsbanan" ;-)

larsfotografier sa...

Kontrasten la jag krut på till fåglarna. Dimmiga dagen var verkligen så grå som det ser ut. Ska självfallet testa om det går att förbättra/förändra mer ...

Catrin sa...

Yes gillar dina gäss!
Härliga grafiska svartvita bilder och snygga kompositioner! Kul med lite humor också!
Mvh/ Catrin Engman

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...