lördag 17 december 2011

Inte helt vanliga.

Turistbilder ser man överallt nuförtiden. Jag har en "förmåga" att inte leta efter dem utan söker mig till de lite mer udda delarna av ett ställe.
Helsingborg är en plats jag återkommer till ganska ofta, inte enbart för att Lalle bor där, utan att jag trivdes ganska så bra under de c:a 10 år jag bodde där.
Här en liten kavalkad från ett av mina besök i staden som har Sveriges bästa fotbollslag ...









Så kan det vara, lite mer in på detaljerna. Visserligen så är den sista bilden mer tydlig var den är, eller hur?
Det är Nytorgsgatan som sträcker sig från Gustav Adolfs kyrka upp för backen över Stenbocksgatan och ända till Viskängen...


/ Lars



4 kommentarer:

Hanna sa...

Blev väldigt förtjust i bild 3, 4 och 6 :0)

larsfotografier sa...

Du har absolut rätt, upprepningen av pelarna ger ett bra djup. Bilden på tjejerna som håller varandra i hand där skuggan visar mer av det ...

Anonym sa...

Åh, man längtar till sommaren.....det blev ju ingen detta året. Du är en riktig filur när du fotar...man upptäcker sin gamla stad igen. Eva

larsfotografier sa...

Jaså, var tog din sommar vägen?
Eva, kan du härleda alla bilderna?

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...