lördag 17 december 2011

Inte helt vanliga.

Turistbilder ser man överallt nuförtiden. Jag har en "förmåga" att inte leta efter dem utan söker mig till de lite mer udda delarna av ett ställe.
Helsingborg är en plats jag återkommer till ganska ofta, inte enbart för att Lalle bor där, utan att jag trivdes ganska så bra under de c:a 10 år jag bodde där.
Här en liten kavalkad från ett av mina besök i staden som har Sveriges bästa fotbollslag ...









Så kan det vara, lite mer in på detaljerna. Visserligen så är den sista bilden mer tydlig var den är, eller hur?
Det är Nytorgsgatan som sträcker sig från Gustav Adolfs kyrka upp för backen över Stenbocksgatan och ända till Viskängen...


/ Lars



Skicka en kommentar

Gå på vatten!

Det kom sig att denna tjej kom gående på vatten, eller? Ser mer mystirkt ut än vad det var. Just där ute ligger en sandbank som sträcker sig...