onsdag 28 december 2011

Linjer - ett intresseområde.

Ett annat intresseområde i mitt fotograferande är linjer. Hela tiden letar jag linjer i motiven, men även utan kamera så ser jag allting i linjer och formar det inom mig till ett kanske kommande fotografi någon gång.
Några exempel ser du här nedanför som väl bara en ett litet genomsnitt av mitt "seende".










Inte alltid så lätt att få till linjerna till en fungerande bild. Av dessa är jag mest nöjd med bilden på repen som korsar varandra samt åkerlandskapet.
Om ett tag så kommer nästa intresseområde i bloggen ...

/ Lars



3 kommentarer:

Ronnie Isacsson sa...

Abstraktion i form av linjer , vinklar m.m. kann bli riktigt bra ibalnd . Håller med dig ang favoriterna . Åkerlandskapet håller jag högst , riktigt bra bild !

larsfotografier sa...

Tack ska du ha Ronnie. Som sagt så är det ofta lite tur med i spelet när man får till en bra bild. Allt ska ju stämma så som bland annat ljus. Försöker ta bilder på morgon eller kväll, men ibland blir det mitt på dagen med oftast väldigt skarp kontrast ...

lalleman sa...

Hej! Jag håller med Ronnie. Landskapsbilden med sina rena linjer och fält är mycket vilsam för ögonen. Det är så en landskaps bild skall se ut!
Lalle.

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...