lördag 10 december 2011

Månens sken ...

Nu på kvällen så var månen inhöljd i dis som tyvärr han försvinna innan jag var hemma och bytte till ett teleobjektiv. Höjden var när jag passerade Stenkällan och satt skönt i bussen och kikade upp på månen. Plötsligt så blinkade det till då ett flygplan passerade alldeles tydligt i skenet av månen. Enda felet var att jag inte hann fånga detta ögonblick på bild, men det finns på näthinnan.





Några andra bilder från kvällen som både är lite beskedliga och någon mer dramatisk ...

/ Lars



2 kommentarer:

Matts sa...

Trevlig serie på månen. men den första bilden ser lite strange ut...det är en väldigt markerad svart ring runt månen...medvetet.?

Vh

larsfotografier sa...

Fenomenet framkom då jag skulle få fram struktur i månen. Tycker nog det blir lite mer spännande så här ;-)

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...