söndag 18 december 2011

Stationärt med tre rörliga delar

Kanske inte helt bra rubrik, men den kan ju alltid väcka någons tankar vad det hela kan handla om. De tre delarna befinner sig i Sveriges tredje största stad, Malmö. 
Åkte ner till centralen och började käka en kanelsnäcka med kaffe till på Rönneholms café. Tog lite bilder på lite av varje och for med tåget till Hyllie station och hanterade kameran lite där med. Så den tredje stationen är ju Triangeln som jag sen for till.
Bilderna är numrerade av kameran så de kommer inte i riktigt den ordning jag egentligen vill, men ändå ...


Att fika på Rönneholms glasscafé är inte rena rånet - 20 spänn


Hyllei station, Malmö


Emporia växer fram vid Hyllie













Ett försök till konstverk, eller?

Ok, det blev kanske inte så många bilder från stationerna vid centralen och Hyllie som vid Triangeln, men den är lite intressantare rent arkitektoniskt ...

/ Lars




3 kommentarer:

Lena Abrahamsson sa...

Hej där, och tack för din kommentar på min sida.
Här inne hittas många fina och häftiga bilder. Jag gillar verkligen dina bilden med de konvexa kulorna i taket med dig själv långt därinne i bilden, snyggt!

Susanne sa...

Kul att se dina bilder från stationerna. Tycker själv de är häftiga att fotografera. Speciellt Triangelbilderna har du fått jättefina.

Tänker lite på hur olika man ser samma motiv och att det den ena ser blir helt annorlunda hos den andre.

larsfotografier sa...

Tack töser!
Det är det som är speciellt kul med fotograferandet, att se saker på olika sätt. Var tvungen att vara på min "vakt" då två väktare såg lite misstänksamma ut på Triangelns station.
Nästa gång ska det bli fler bilder från Hyllie och centralen :-)

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...