tisdag 7 februari 2012

Ljungbyhed anno 2011

I september for jag till Ljungbyhed med buss/tåg/buss som tar sin lilla tid. Mycket passerar i ens huvud på vägen som om jag tagit med rätta gluggar till förställningen på flygplatsen. Under sommaren har det varit träffar där under namnet Fly´n´ride som visar både upp flygande maskiner som enbart rullande. En trevlig uppvisning i luften med alla möjliga tänkbara plan. Bland annat fick jag se Mustangen och Spitfiren uppe samtidigt. Vilket ljud de frambringar dessa två.
En överraskning var också att träffa en gammal skolkompis från grundskolan som visade sin bil Tomaso.
Här kommer några bilder från den begivenheten...


Tiger Moth

North American P-51 Mustang

Ingemars Tomaso

Hatten av för Fly´n´ ride

Spitfire och Mustang tillsammans

Mustangen och Spitfiren

Det lär fortsätta i år med dessa träffar, och här kan du se när
Utrustningen jag använde var Canon 60D, Sigma 8-16 mm samt Tamron 70-300 mm.
Ps. Har du Facebook kan du se Fly´n´ride där

/ Lars



2 kommentarer:

Mimmi sa...

Det var häftiga bilder :)Bild nummer två var ju bara så himla bra :)
kram

larsfotografier sa...

Tack ska du ha Mimmi!
Jag bara älskar dessa flygande maskiner som utstrålar sådan kraft. För att inte tala om ljudet.
I år har du turen att kunna se en del av dessa maskiner på Karlskoga Airport i Juni. Kola in länken nedan http://www.eaa.se/index.php?option=com_content&view=article&id=143:eaas-huvud-flyin-2011&catid=46:senastenytt&Itemid=85

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...