måndag 6 februari 2012

Ok, jag kanske lägger in lite fler inlägg än vad jag tänkte göra. Eftersom kylan dessa dagar påminner om snö, som bara nått marken med några flingor så här långt, så visar jag dig några bilder tagna vid Husie mosse i Malmös östra utkant. En lite vild-park om man nu kan säga så, som skänker mig både avkoppling och förtjusning. Här har många "rullar" tagits ända sedan slutet av 1990-talet.
Snö och is blir på något vis lite intressantare i svartvitt, så varså god!


"Tallskogen"






Går du runt dammen på våren ser du alla fåglarna med sina "barn" simmande där. På de varmare dagarna kan man också se en brun kärrhök glida runt på himlen sökande efter sina sorkar till middag. Rådjur dyker upp då och då, men mer sällan.
För cirka 40 år sedan så fanns inte parken utan det var ett rent övningsfält för LV4 som då låg ovanför på kullen intill kyrkan. Här sprang man 3 km en gång i veckan, och jag ser nästan spåren efter våra kassa gympaskor ...

/ Lars



Skicka en kommentar

Gå på vatten!

Det kom sig att denna tjej kom gående på vatten, eller? Ser mer mystirkt ut än vad det var. Just där ute ligger en sandbank som sträcker sig...