lördag 25 februari 2012

Vintergatan utan stjärnglans

Tidigt idag slog jag upp de ljusblå (bara ett uttryck ;-)) alldeles för tidigt. Lite rastlös var jag också vilket gjorde det lättare att åka iväg. Planen var att ta mig till Ystad, men det gick inget tåg på flera minuter vilket gjorde att beslutet blev hamnen i stället.
Strax utanför järnvägen på sjösidan ligger en liten stump av gata som heter Vintergatan. Cirka 380 meter är den (kollade på Eniro som har en tjänst där du kan mäta avståndet på ett enkelt sätt) och har väl egentligen inget speciellt att bjuda på.
Låter bilderna berätta om hur det ser ut där ...


Västra änden av Vintergatan








Östra änden av Vintergatan

Tycker det är lika bra att dokumentera platsen nu för en dag så ska hela rasket bort och ersättas av bostäder och kontor. Säkerligen butiker med. Men det sker nog inte innan Västra hamnen är färdigbyggt om några år.
Det här är ett riktigt bra läge för att bo på, och gissar att många vill hit när det väl börjas ...

/ Lars



Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...