söndag 1 april 2012

Dubbel överraskning

Igår ute vid Husie mosse så var jag och fick en smula frisk luft, plus att få ett rejält ryggskott på kuppen. Skulle ta mig under en gren och då gjorde det ont. Det sägs att ryggskott kan komma av att man t. ex. bara ska lyfta upp ett kuvert från golvet, och det är ju inte speciellt tungt.
Fortsatte på östra sidan av mossen och gick in i björkdungen i södra delen av området och var på väg mot en bro över mörka vatten ? då en hare överraskade mig. Kameran hade hamnat i viloläge och ville inte ta bilden på den stackars haren där han stod paralyserad i säkerligen en hel sekund innan han/hon drog iväg tillbaka. Nu hade jag turen att på andra sidan bron kom en annan hare och satte sig precis i skottlinjen, och pang, där fick jag den ...



Den blev ganska bra tycker jag. Innan jag hann ta nästa bild var djuret 20 meter bort ...

/ Lars



3 kommentarer:

Matts sa...

Ja dessa snabba rackare än minsann inte det lättaste att få på bild. Man ser riktigt hur paralyserad den är...den verkar minst lika förvånad som du över ert möte.

Camilla Alvén sa...

Snyggt fångat men vilken otur med ryggskott, har du haft det förut? Om inte så tipsar jag dig om att äta STARKA smärtstillande ett tag, ju mer avslappnad du är desto fortare försvinner det. Försök också att röra dig, korta och långsamma promenader, istället för att ligga still för länge.
Krya på dig

larsfotografier sa...

Tack ska ni ha vänner! Jo men visst, ryggskott är ingen ny upplevelse för mig. Kommer när man minst anar det. Just att vara i rörelse lär ju vara bra. Var en sväng innan idag och fotograferade bl. blåsippan. Och ännu fler harar ...

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...