onsdag 23 maj 2012

Citadellet

Så heter slottet i Landskrona. Första gången jag besökte slottet var någon gång i början av 1980-talet och såg en teaterföreställning där. Alla vi som var åskådare deltog i skådespeleriet. Vi följde med var än skådisarna gick, vilket fick i alla fall mig att uppleva det hela i en annan dimension än någon gång tidigare.
Bilderna här är dock tagna betydligt senare, i början av 2000-talet.
Konverterade dem till svartvita för att se "gamla" ut, precis som slottet är.










Detta vackra slott mitt i Landskrona gör sig egentligen bättre i färg, men det får bli en annan gång det ...


/ Lars



2 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Hej,
jag gillar dina Ystad-bilder, för mig blir det mer intressant med detaljerna från en stad än att titta på de vanliga turistbilderna. Och att i jakten på rapsfält stöta på vildsvin låter helt underbart...
Ha det bra

larsfotografier sa...

Tack Camilla!
Visst är det spännande att vistas ute i naturen, där överraskningarna finns bakom kröken många gånger.
Ystad, men även andra ställen kan med fördel detaljstuderas ...

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...