onsdag 16 maj 2012

Husie mosse, nu med annat

Min oas, Husie mosse, ett perfekt avkopplingsställe då dagen kanske gått för fort rent mentalt. Här finns mycket att studera. Såg en större rovfågel som höll på att bygga ett bo, eller den kom flygande med något i näbben, vilket gjorde min gissning.
Kaniner finns det ganska gott om på ängarna och kring törnet. Äppelträd stod i blom och ett och annat passagerarplan passerade för vidare färd ut i vida världen ...









En salig blandning av bilder som visar lite av det goda runt omkring min boning, endast 1000 meter bort lättillgängligt. Tag buss 5 mot Kvarnby och hoppa av vid hållplats Toftängen och du är där ...

/ Lars


4 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Härligt att ha naturen nära!

Hans-Ove sa...

Det är lätt att bli hemmablind och inte se allt det vackra som finns på nära håll. Du har inte drabbats av detta. Du verkar ha en guldgruva att ösa ur på nära håll.

larsfotografier sa...

Ja, det är en ren välsignelse att ha den så nära. En av anledningarna till att jag flyttade från Dalaplan ut till utkanten av stan ...

larsfotografier sa...

Ibland missar jag att ta mig bort till dammen och dess närhet. Om några veckor ska orkidéerna börja blomma på allvar ...

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...