lördag 23 juni 2012

Att fånga Råååål på bild.

Det är inte lätt det. Inte jag heller kunde åstadkomma det. Å andra sidan så fann jag en hel del intressanta motiv längs med ån från Gantofta (du vet där Stålfarfar bodde en gång). Hoppade av pågatåget där och började min lilla vandring längs åns norra strand in mot Görarps mölla och vidare till Raus och längre bort ända till Råå. Kanske en sträcka på 7 km sammanlagt.
Regnet överraskade mig då det var nästan blå himmel i Malmö bara en timme innan. Nåväl, mellan skurarna så infann sig faktiskt solen då och då.





Redan innan jag hunnit ut på den mycket fint preparerade stigen sprang jag på dessa bestar som du ser nedanför ...









Lite av Ferdinand över dem, eller hur?







Rååns dalgång är bara så underbar, så det kan bara finnas ett ord jag kommer på just nu: REKOMMENDERAS!!!

/ Lars


1 kommentar:

Matts sa...

Härlig kavalkad av bilder Lasse....
Hittade många guldkorn när jag vaskade igenom ditt inlägg.

Vh

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...