tisdag 24 juli 2012

Så ända in i Helsingör

Måndagen var en vacker dag (om man menar soligt) så Lalle och jag tog en sväng till Helsingör, grannstaden till Lalles hemstad. Så även min en gång i tiden.
Försökte hitta lite annorlunda vinklar denna gång, men även mer med lite knorr på. 10 bilder allt som allt idag, och i nästa inlägg lika många.
Vi gick i rask marsch från båten till nya kulturcentret som ligger halvvägs mot Kronborgs slott, detta slott en gång Hamlet besatt, eller hur det nu var ...











De fyra sista bilderna är taget på utsidan av kulturcentret som verkligen är en kontrast mot det gamla Helsingör med sina små pitoreska gränder. Men det får du se mer av senare ...

/ Lars


2 kommentarer:

Matts sa...

Vad jag minns av Helsingör så är det vackert...det var ju ett tag sedan man var där. Av tradition så käkade man alltid en "räkamacka" när man färdades över vattnet.
Dom grafiska bilderna tilltalar mig lite x-tra mycket...

Vh

larsfotografier sa...

Kanske dags att återuppliva gamla minnen genom att ta sig dit en dag, eller?

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...