fredag 3 augusti 2012

Barnsligt värre ...

Enligt Lalle min vän boende i Helsingborg, så ska det varit lite olika former av teater på Helsingborgs gator denna vecka.
Igår fastnade jag i denna "familj" där mamman sköt en rejält tilltagen barnvagn framför sig, medan "barnen" sprang eller cyklade längs Kulla gågata.
Mängder av turister och infödda följde hela familjen längs gatan. Kan bara säga, mycket trevligt inslag i den annars enformiga vardagen ...






















Som du ser så bestod familjen av mamma, två söner i sjömansdräkt samt en liten en som bar en gigantisk blöja. Tyvärr ser man inte det på dessa bilder, men så var det.
Den bilden där de pekar och säger något, då har de fått syn på en man med två pizza-kartonger.
PIZZA!!!!, och sen rusar de till honom och får en bit var, och om det tillhör spelet vet jag inte ...
Vad kan man mer säga, jo vaderna är rent ut sagt groteska på barnen, eller hur?

/ Lars

 

2 kommentarer:

Matts sa...

Ett trevligt inslag i vardagen...dom ser minst sagt spektakulära ut ;-)

Fortsatt trevlig helg....

larsfotografier sa...

De var lite bisarra och groteska samtidigt ...
... önskar dig detsamma.

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...