söndag 5 augusti 2012

Helsingborgs konserthus

Ett av Sveriges mest kända konserthus ligger i Helsingborg. Det är framför allt akustiken som ska vara något utöver det vanliga. Huset är också ganska så vackert att kika på utvändigt. 
Jag är inte så hemma i de olika stilarna som finns, men anar en funkis-stil här.







Huset ligger strategiskt bra till vid kanten till Öresund precis där man kommer ner för Hälsovägen (det namnet härstammar troligen från Sofiakällan som ligger mitt i backen). Konserthuset till vänster och stadsteatern till höger. Inte alls långt därifrån finns ett tredje kulturhus, nämligen Dunkers kulturhus.
Men idag är det bilder på konserthuset som gäller ...

/ Lars


2 kommentarer:

SoF sa...

Snyggt fotograferat!
Jag får också funkiskänsla.

Skön söndag!

Monica S Engell sa...

Super serie fra Helsingborg konserthus. Liker så godt det minimalistiske uttrykket!
Ha en fin dag:)

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...