lördag 25 augusti 2012

Festen i ny vinkel

Fick tillbaka mitt Sigma 8-16 mm och tog en sväng på sista festivaldagen med min granne Eva. Fyra timmar senare var vi nöjda, dels för att en gratis Whopper smakar bra (laddade hem appen MIKZ (heter den så?) och fick en hamburgare på centralen innan bussen tog oss hemåt igen.
Men först lite bilder från dag 7 ...

I väntan, i ur och skur,

En något våt funktionär

I väntan, på vem?

Någon har spillt

En sångfågel

Grönt är skönt ...

Alla har bråttom en sådan här dag.

Jo, sylten var god, jag tar tre burkar!!!

Obemärkta på dagtid, mer synliga på den mörkare delen.

Ett behovsprövat ställe hela veckan lång

Ja som du ser så var torsdagen en ganska så våt dag. Regnet bara öste ner, för några minuter. Sen sken solen igen.








Då var festen i Malmö över för denna gång ...

/ Lars

2 kommentarer:

Gertie sa...

Tack för att du tog mig med på festen!
Många fina snapshots, annorlunda och spännande vinklar...vad gör lite regn då humöret är på topp!?

larsfotografier sa...

Tack Gertie!
Ja regnet bidrog i alla fall till att folk samlades inne i de olika tälten och hör och häpna, började prata med varandra. ;-)

/ Lars

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...