onsdag 20 februari 2013

Snart ett år sedan ...

... som jag och Matts begav oss ut till Nordanå som ligger strax utanför Malmö mot Staffanstorp. Vi åkte väl dit utan några större förväntningar på vad Baltiska villan kunde vara för något. Väl där så gick vi runt och spanade efter häftiga foto-vinklar.
Till vår glädje så var där en dörr som stod lite på glänt och verkligen "bjöd in" oss i värmen. Nåja, värme och värme, det var råkallt där inne.
Om exakt en vecka så är det ett år sedan vi satte våra skor inne i denna byggnad som nästan var fallfärdig. Idag får du se en bild därifrån, en av över 800 bilder som blev tagna av enbart mig. Matts tog säkert minst lika många.


Som synes, inte helt fräscht hus. Idag har jag ingen aning om konditionen av detta ställe. Läge att ta mig dit igen ...
... eller vad säger du Matts?

/ Lars

7 kommentarer:

Matts sa...

Absolut ska vi se hur det ser ut nu ett år senare. Undrar om Baltiska villan kommer att stå kvar till nästa år då det är 100-årsjubileum av baltiska utställningen.? Vi får väl försöka att göra det omöjliga att hitta en en gemensamt ledig dag :-)

larsfotografier sa...

Jag ska kolla in almanackan den närmsta veckan.

Tammy sa...

oj vilket spännande ställe! Finns det spöken där tro? ;)

Alltid lika trevligt att besöka din blogg, så mycket nytt och spännande!

Mvh Tammy

larsfotografier sa...

Enda spökena som fanns där då, det var Matts och jag ;-)
Läste om kåken som en gång stod på Baltiska utställningen 1914, men nu befann sig i Nordanå.
Hoppas den står kvar. Är sugen att åka dit igen ...

Ha en fortsatt bra vecka Tammy!

Laila sa...

Vilket vackert gammalt hus. Vad jag önskar att det kunde tala och berätta om allt som hänt...

larsfotografier sa...

Grannen som vi talade med sa att de samlat på sig ganska så mycket material under årens lopp när det gäller huset. Tyvärr hann vi inte kolla in det, men kanske nästa gång vi hamnar där ...

Anonym sa...

Wow så spännande!! Förstår att minneskorten fylldes på rejält. Extra snyggt att du tagit fram det i svartvitt!!!

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...