måndag 11 mars 2013

För ett år sedan ...

... gjorde jag ett av alla mina besök i Helsingborg. Denna stad jag tillbringade hela 80-talet i. Många minnen släpar med sedan den tiden, och det är med glädje jag besöker staden då och då.
Idag för ett år sedan var jag där och tog bilder på så olika ställen som Sjökrona, Fredriksdal och i centrum. Bilderna idag är uppifrån Terrassen som ligger precis vid den gamla borgen Kärnan. Siktade in mig på människor där nere som får symbolisera dagens tema, ett år sedan.






Objektivet jag använde har jag sålt. Ett bra objektiv men där stabiliseringen gick sönder.

/ Lars


1 kommentar:

Tammy sa...

Åååh vilka sköna bilder, om man scrollar upp och ner så lever dom ännu mer, jo för jag tycker dessa verkligen lever..., ä'r det gatustenarna som gör det? Vet inte, men jättecoola bilder :)

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...