söndag 17 mars 2013

Fototriss - byggnader & arkitektur

Veckans tema är arkitektur & byggnader. Vänder gärna på orden då arkitektur ligger mig varmt om hjärtat. Arkitektur, vad kan det vara egentligen. En sammansatt sak av mängder av detaljer. Så kan man väl grovt säga om arkitektur. Visst ska detaljerna fungera bra ihop, för då är det något sagolikt som kan växa fram.
Jag valde mellan tre bilder från Landskrona Citadell och Malmös Turning Torso. Denna gång får du se bilderna från Malmö




Mittenbilden tagen under tiden kåken byggdes för några år sedan, medan de andra togs vid ett senare tillfälle.
Om du, liksom jag, är intresserad av hur andra tolkar temat ber jag dig besöka FOTOTRISS HEMSIDA

/ Lars


Skicka en kommentar

Högt i tak!

Intill Anna Lindhs plats i Malmö, alldeles vid kanalens utlopp/inlopp till Inre hamnen finns nya kontorshus. För ett antal år sedan fick jag...