måndag 29 april 2013

Mosse, men inte mossig.

Min kära mosse, tur att du finns. Utan dig hade min närmsta omgivning varit lite fattigare. Hit går jag så ofta jag bara kan. Uppvuxen och lite vild, så ser jag dig.








Norra, västra och södra delen av den lilla sjön är lättillgänglig medan den östra kan vara lite vattensjuk då och då.
Både människor och djur trivs här.
Som kontrast lägger jag in tre andra bilder som är bort emot 13 år gamla bara som en jämförelse hur det såg ut då mot dagens lilla park. Husie mosse anlades som park i slutet av 1990-talet.




Visst har det hänt mycket på bara 13 år ...

/ Lars


Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...