tisdag 21 maj 2013

Djupdykning!

För snart 5 år sedan tog Matts och jag oss några timmar till förfogande att dokumentera ESF, en organisation som samlade ett stort antal ungdomar med socialt engagemang i Malmö under en veckas tid.
Har i dagarna redigerat några av bilderna till svartvitt, vilket passar ganska bra då ansiktsuttryck mm. mer kommer till sin rätta.









En av dagarna skulle en stor demonstration avgå från Rosengård och vidare in mot Möllevångstorget via bl.a. Amiralsgatan och Nobelvägen.
Bilderna idag är från Rosengård minuterna innan de avgick.

/ Lars




2 kommentarer:

Tammy sa...

Så himla läckert och bra fångat! Känner stämningen från varenda en av dina bilder, wow!!

Så bra, Lars!


och så njuter jag av allt annat du fångar!

Tack för att man får se!

larsfotografier sa...

Tack Tammy för din kommentar från djupet!
Växer nog över de 2 meterna nu av stolthet och berömmet av mina bilder.
Ju mer jag gräver i gamla arkiv, ju mer förstår jag att min bildsyn följt mig genom åren (utan att för den del skryta). Scannade en del bilder i våras där en tanke väcktes upp. Förr var det inga problem att rikta sin kamera mot någon, idag så ifrågasätter människor varför man gör det.

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...