lördag 11 maj 2013

En-orm plats i Skåne

Säg Ekevallen till en ormkännare och han/hon hoppar av glädje. I helgen som gick var jag där i kanske en dryg halvtimme och stövade runt bland vissna löv och högt gräs. Visste här skulle finnas orm, för det har Matts sagt.
Området det handlar om ligger som en kil mellan parkeringsplatsen, landsvägen och en liten väg som mer eller mindre är gräsbevuxen, och alldeles rak. "Spetsen" på kilen ligger mot gräsplanen framför den gamla kvarnen vid ån som rinner så oerhört vackert igenom området.


Till min stora glädje såg jag en enda som prasslade till då den slingrade sig iväg. Fick den på bild, men inte så bra, men ändå ...
... hörde prasslande på flera ställen intill utan att få se ormen.

/ Lars 

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...