måndag 13 maj 2013

Inför Eurovisions-schlagerfestivalen i Malmö 2013

Matts undrade om jag ville hänga med ner på stan idag och plåta lite festival-yra. Absolut kunde jag tänka mig det.
Från Triangelen gick vi neråt Gustav Adolfs torg utan att egentligen känna någon yra. Kylan däremot kändes denna eftermiddag. Matts hade nog redan tagit på sig sina "Greklands-kläder" inför resan om någon vecka.
Lite bilder blev det ju ändå. 
På gågatan (Södergatan) träffade vi på min granne Eva som också ville föreviga tillställningarna.








Inte mycket som sagt, men några små smakprov på dagens "liv och rörelse" blev det ju.
Vid Thure Thörns "samling vid pumpen" på Lilla Torg såg vi en av deltagarna i ESC. Det var ingen mindre än Norges bidrag till tävlingen, Margaret Berger, som ska framföra "I feed you my love"

Margaret Berger, Norge
Hon verkade glad och avspänd inför tävlingarna. 

/ Lars


2 kommentarer:

Monica S Engell sa...

Ja, det er nok full fart i Malmõ om dagen!
Flott stemningsrapport, Lars!
(Er det lov å si heia Margareth?!)
Ha en trivelig uke videre:)

larsfotografier sa...

Hej Monica, visst får du heja på Margaret i denna tävling. Själv bryr jag mig inte speciellt för tävlingen.
Önskar dig en skön fortsättning av veckan!

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...