lördag 13 juli 2013

När flygvapnet fyllde år.

1986, detta år då både Flygvapnet och F5 på Ljungbyhed fyllde 60 år, då var det en stor uppvisning på flygplatsen i just Ljungbyhed. Minns inte kristallklart vad som visades upp, mer än det som jag har lite bilder på.
Har skannat in diabilder från det året som i o m det blev lite "grusiga". Men vad gör det. Kornigheten tillför nästan mer än vad den stör i "gamla bilder".

Hercules.

Ingen tvekan att F5 fyllde år.

SAAB 105, SK60, planet som dominerade flygskolan i Ljungbyhed

"En sexa Skåne" visade upp sina konster.

Fyra generationer SAAB visar sig på himlen

"En sexa Skåne"

Lansen närmast, och SK60 bakom

Spitfire

Den civila flygskolans uppvisning.

SK60 sveper förbi.

Två Bulldog gör några konster med litta rök därbak.

Flygande veteranernas DC-3
Allt som allt en lyckad uppvisning. Om jag gillar flyg? Jo det kan man säga, men flyga gör jag icke för några pengar i världen.

/ Lars

1 kommentar:

Matts sa...

Riktigt härliga och bra bilder Lasse...gillas i massor.
Kornigheten tillför i stället för att förstör i min mening och det är helt rätt att visa dem i svart-vitt.
Lyfter på hatten för en fin bildserie.

Vh

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...