söndag 10 november 2013

Fototriss - Min stad!

Triss igen, och denna gång ska jag försöka fånga Malmö i tre bilder. Inte lätt minsann. Bestämde mig för att fånga arkitektur, både det som varit, och det som idag finns.
Kockumskranen var ett riktmärke för alla som skulle ta sig till Malmö då detta landmärke var 136 meter över havet. På bild två ett annat riktmärke som finns kvar (Turning Torso), och här ser du det avspeglat i gamla SAAB-fabriken i Västra hamnen. Bild tre är senaste tillskottet på sjukhusområdet, infektionskliniken samt barnakut och ingången till akuten. Många ogillar den kåken, men jag tycker den är häftig. Kanske inte speciellt praktiskt byggd, men ändå.
Hade annars funderingar på att skildra stadens parker, men det får bli en annan gång.

Denna vecka har värden för fototriss raggat upp en vinst till den som vinner. Priset består av 3 övernattningar på vandrarhemmet som jag länkar till. Gå in och kika på denna fina miljö mitt i Stockholm. Se det på http://castaneavandrarhem.se/

Under nedmonteringen i början av 2000-talet

Turning Torso speglas i SAAB-fabrikens gamla lokaler

Innergården till akutmottagningen på SUS Malmö
Hoppas bilderna gör dig sugen på en egen upplevelse av Malmö, en stad som ligger vackert vid Öresund.

/ Lars
Skicka en kommentar

Att förändra landskapsbilden en aning!

Vad ser du egentligen i dessa bilder? Bara en massa olikfärgade vågräta streck? Jag ska berätta en hemlis, de är gjorda av naturbilder från ...