torsdag 5 december 2013

Eslöv lyser - igen!

Under jubileumsåret 2011, då Eslöv fyllde 100 år som stad, genomfördes en mängd arrangemang runt om i staden och även en del i byarna runtom. Bland annat fanns det ett som hette Eslöv lyser då 10 platser belystes på lite olika sätt. Speciellt två kommer jag ihåg, det ena var på bibliotekets vägg och det andra lyste upp kyrkan på ett häftigt sätt.

Åter till idag (läs måndags) var jag på besök för att beskåda de tre ställena som fått äran att få sig en dos extra ljus under nästan hela december månad.








Mannen som passerar på nästsista bilden är ingen mindre än Ralph Svensson, mannen som arrangerar bluesfestivalen i Eslöv sedan mer än 10 år tillbaka.

Den enda platsen jag inte fick någon bild på var Storgatan där belysningen var på Granlunds kafferosteris hus. Den platsen ligger strax bakom mig i sista bilden där hunden tycks intresserad av blommor som Lindebergs har i fönstrat.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...