tisdag 18 februari 2014

Går vi på vad som helst?

På senare tid har en mängd försök till bedrägeri synts i mina mail. Tror de som vill sno mina pengar att jag går på dessa finter?
Det intressantaste försöket är från Telia, eller rättare sagt från "vem som helst".  Se skärmdumparna nedan.

Hur vill de att man ska över huvud taget tro att detta är från Telia? Kolla språket som avslöjar dem rejält. Hur kan man betala en faktura två gånger på samma gång? Sen vil de att jag ska BEKRÄTA det hela med att klicka på länken. Men visst, ett utskick till säg 10000 personer och någon får kalla fötter och svarar genom att klicka på logga in nu, då tjänar/stjäl de/den några slantar. För min del var det lätt att avslöja då jag inte har något med Telia att göra.
Nästa från "VISA" är uppbyggt på samma sätt. 

Många fler är ute efter dina pengar och kontouppgifter för övrigt. Så min uppmaning är att helt enkelt se upp för dessa bedrägerier.

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...