tisdag 25 mars 2014

I ett konstigt Malmö.

Till min glädje fann jag några trevliga inslag i stadsbilden igår. Jag var en sväng till Caroli-kvarteren i "gamla stan". För många år sedan, läs 60- 70-talen, fanns här fem kvarter med gamla slitna kåkar. Rivningsraseriet satte igång och skapade ett enda kvarter som namnet Caroli city med butiker och bostäder ovanför.
Ok, nu var det inte det som var det konstiga idag, utan jag gladdes över två konstverk nära varandra.



Utanför Moderna museet står en polkagrisliknande sak med roterande rör. Det upptäckte jag först efter en stund då något var "konstigt". Det snurrade liksom och jag trodde först jag blivit lite yr, men såg då att det rörde på sig. En ganska kul grej i gatulivet.





Gick vidare bort mot Caroli city (idag heter området [Kv. Caroli] ) där dessa mångfald av lampor stod mitt i gatan precis utanför entrén. Även det ett kul och framförallt överraskande inslag i vardagen. Tummen upp för dessa verk.

/ Lars
Skicka en kommentar

2003-05-13 inför Eurovisionsschlagerfinalen i Malmö

Stan myllrade av reklam för detta jippo som jag aldrig beskådar på televisionsmaskinen. Däremot gick det inte att undvika på stan som du kom...