fredag 14 mars 2014

Jaktinstinkt!

Tidigt, ja jättetidigt igår drog jag på mig paltorna och ut strax innan solen smugit sig över kanten. Ljuset var fantastiskt denna morgon, något som en större del av svenska folket inte upplever, inte ens om de är vakna. Då rusar man till sin bil och vidare mot jobbet. Det är väl som man ibland uttrycker det. Man ser inte skogen för alla träden.

Jakten var att fånga kungsfiskaren på bild, men han visade sig inte igår. Jakten kommer att fortsätta.

Tyvärr lite suddig då ljuset var knappt.  En katt smyger iväg.

8 vitkindade gäss drar iväg över mig.

Några andra gäss.

En stjärtmes visade upp sig.

Familjen skata har rangordnat sig.
Utrustningen jag använde var Canon 60D med ett 70-200 mm L-optik. Till den kopplade jag på en Meike telekonverter som förstorar 1,4 ggr. Med cropfaktorn och telekonvertern blir zoom-omfånget cirka 156 - 448 mm. Det är inte en optimal lösning, men vad gör man. Ev. skaffar ett vassare objektiv i framtiden. Varför inte Tamrons 150 - 600 mm?

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...