söndag 4 maj 2014

Toughest i Malmö lördagen den 3 maj 2014

Cirka 4000 deltagare startade på linjen i ungefär 60 grupper. Med början vid 10 och de sista iväg runt klockan 15. Banan var cirka 8 km lång med cirka 40 hinder. Allt från att hoppa över halmbalar, åla sig under nät, klättra över ställningar, kravla sig under hinder, i vatten, på land. Säg vad de inte gjorde en sådan dag.
Inte nog med det, alla betalade en slant för att få vara med ;-).

Jag ställde mig vid några få hinder men smällde iväg runt 1200 bilder ändå. Så mycket som 20 Gb har jag aldrig tagit på en och samma gång. Rena kulsprutemaskinen.

Gäller att koncentrera sig!

Superkvinnan!

Över skulle de.

Stilstudie

Gick inte så bra här. Han bröt foten.

Att kämpa var ledordet för många!

Nätkänning.

Upp över, inte så lätt som det ser ut.

Ja, snart framme!

Yes, bara tre km kvar!

Efter allt.

Victory!!!
Inte så många action-bilder precis. Men kul att beskåda, det var det.

Idag var nog alla ambulanser inställda ;-).

Under T-bryggan, vidare över hindret.

Nästan över.
Blev du lika trött av det som jag blev?

/ Lars

3 kommentarer:

Hans-Ove sa...

Härlig bildserie på en tuff tävling. Får mig definitivt inte att längta efter att deltaga.

larsfotografier sa...

Tack Hans-Ove!
Jag blev trött av att enbart fotografera av tillställningen. ;-)

Anonym sa...

Usch.. det där såg tufft ut. Inget för en soffliggare som mig men säkert superkul att beskåda =) Härliga bilder!!

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...