måndag 2 mars 2015

Västra hamnen ur annat perspektiv!

Om man pratar om Västra hamnen tänker de flesta på Turning Torso, Stapelbäddsparken och BO01.
Visst, så är det ju, samt alla de speciella byggnader som tornar upp sig med alla möjliga färgglada fasader.
I lördags var jag där med ett Facebook-gäng som kallar sig FOTOPROMENADER I MALMÖ. Klockan 10 samlades vi utanför Espresso House. Jag gick min egen väg och hade bestämt att inga bilder på Öresund eller Turning Torso. Jag lyckades med det.
Sökte lite annorlunda vinklar på platser som inte besöks så ofta då Västra hamnen nämns.
Varsågod! Här några bilder på mitt vis.








Som sagt, inte helt vanliga motiv från denna stadsdel som fortfarande växer.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...