tisdag 10 november 2015

Höstfärgerna - mest på marken!

Så då kom en rejäl blåst, ja nästan en storm härom natten. Den svepte med sig ganska mycket av höstfärgerna, som numera befinner sig på marken.
Dessa bilder är tagna uppe i Pålsjö skog, alldeles vid Helsingborgs norra stadsdelar.
Äntrade buss 8 vid Knutpunkten, och som tog mig norrut förbi Tågaborg, Fria badet, Pålsjöbadet, Tinkarpsbacken för att släppa av mig vid hållplatsen Tinkarp övre. Där går en liten stig in mot skogen som i solljuset ändå tedde sig vacker trots frånvaro av färggranna löv.

På väg upp, och här ganska nära Häljarp








Pålsjö slott!

Pålsjö kvarn.

Pålsjöbadet


På den tiden, hela 1980-talet, då jag bodde uppe i Helsingborg så var denna skog min favorit. Ofta besöktes den för att varva ner och meditera lite.

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...