lördag 27 februari 2016

Malmö - Nytt och gammalt III!

På den korta stund jag befann mig i centrala Malmö i helgen som gick, så hann jag med att kika uppåt längs husen. Där, bara några meter upp så finns ju mängder med intressanta detaljer på husen. Så min rekommendation till dig är helt enkelt, ta en titt upp på fasaderna, speciellt de äldre husen. Och då inte enbart i Malmö, som jag gjorde, utan i varje ort med äldre bebyggelse bör ha vackra utsmyckningar.










Dessa hittade jag på en ganska kort sträcka mellan Malmö Live via Stortorget och Östergatan för att avsluta med klockan inne på Malmö centralstation.

/ Lars

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja detaljer finns det gott om...det gäller bara att lyfta blicken. Blir en tripp till Hovs hallar till helgen...och eventuellt kör vi in till Båstad en snabbis...mest bara för att vi aldrig har varit där ;-)

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...