tisdag 12 april 2016

Båstads nya stationsområde.

Tre kilometer öster om Båstads centrum har det byggts en ny station i samband med att den efterlängtade/hatade tunneln genom Hallandsås bilvit klar att användas. 1997/1998 gick jag en kurs i Malmö som inte precis handlade om tunneln, men ändå minns att vid de årtalen så var skandalen ett faktum då Rockagil tog död på fisk och kor uppe på åsen. Stor skandal! Prestigen var stor hos beslutsfattarna att bygget måste ändå gå vidare. Om jag minns rätt skulle allt kosta runt 2 miljarder att färdigställa, men siffran lär vara minst det tiodubbla.
I alla fall är den färdig nu, och jag och min vän Lalle åkte upp för knappt två veckor sedan, och då tog jag dessa bilder i en annan tunnel där, den under spåren vid nya stationen.




Jag tycker den var ganska spännande med ljusinstallationen på väggarna, och den lite råa utformningen i övrigt.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...