tisdag 13 september 2016

Graffiti eller gatukonst? Avgör själv!

Var går gränsen mellan Graffiti och gatukonst? Vad är kludd, och vad är konst? Förmodligen går meningarna isär beroende på vem som frågan ställs till. I söndags tog jag i alla fall min el-cykel till Östra hamnen i Malmö där jag bara några dagar tidigare upptäckte en cirka 120 meter lång mur/vägg full med konst. Ja, jag kallar just detta konst!










Som du ser är detta speciell konst, där man kan ana Jesus och hans lärljungar i de första bilderna. Uppenbarligen har många gillat målningarna för en av bilderna var daterad redan 2011.

/ Lars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dalby Söderskog!

Ganska så mitt i Skåne ligger ett litet område kallat Dalby Söderskog. Området har som status nationalpark. I tisdags var jag där och tänkte...