lördag 18 mars 2017

Snart ett minne blott, kanske!?

Att besöka nedlagda fabriker, sjukhus och liknande platser är ett eldorado för mig. I fredags fick Lalle och jag möjligheten att besöka Skrombergaverken utanför Ekeby i Bjuvs kommun. Man kan nästan ana trampet av alla de 2000 mäninskor som jobbade här som mest samtidigt. I Skåne fanns det nog bara Kockum i Malmö och Öresundsvarvet i Landskrona som var större till antal anställda. 
Nu är större delen av lokalerna helt tomma. Man blir imponerad av att se hur många gångar och prång det finns på en yta som är på uppskatningsvis runt 20000 kvadratmeter, i ett plan. Sen fanns det våningar jag inte hann med på de knappa två timmar jag vandrade där..

I detta utskick får du se ganska många bilder som jag hoppas du uppskattar.





































När du ser bilderna, vad upptäcker du då? Ingen graffiti alls.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...