lördag 8 juli 2017

Vikingamarknad vid Trelleborgen i just Trelleborg.

Då var det dags igen för det årliga jippot vid Trelleborgen. Vikingamarknad med ett vikingaslag som slutpunkt för dagen. Nu stannade inte jag och min granne Eva där ända fram till slaget, men fick ändå med oss ganska många sköna bilder på dessa entusiaster som åker från den ena marknaden till den andra. Mängder med prylar säljs över disk, grejer som är nytillverkade med gamla förlagor hämtade vid utgrävningar. Väldigt intressant var det också att höra försäljarna berätta om föremålen som skapat deras egna försäljningsbara saker.
Jag lägger upp några bilder på framför allt på porträtt av entusiasterna.
Håll till godo!















Förvånandsvärt många av försäljarna kommer från vårt grannland i söder, Polen.
Lägger till några bilder på detaljer av vad som säljs här nedanför.




Skulle du själv vilja åka till detta arrangemang, så finns möjlighet imorgon söndag (2017-07-09) också.

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...