måndag 14 augusti 2017

Senaste modell!

Nästsista dagen med årets sommarkort begav jag mig till Hästveda. Tillsammans med Lalle, min vapendragare, besökte vi ortens Lilla sjö, ja den heter så!
En skön rogivande plats med flera personer som vi mötte. Tror att stigarna omkring sjön är väl upptrampade av alla Hästveabor som vill hålla nere sina kilogram till rimlig nivå.






Vilken fantastisk utsikt personerna i villorna utmed sjökanten måste ha.

Nåväl, nu till titeln på detta inlägg, senaste modell. När rundan nästan var slut stod där en fin bil i kanten av vägen, men definitivt inte senaste modell, försökte bara vara lite rolig.



Gissar att den använts i många folkrace-tävlingar, där man måste sälja bilen för, om jag minns rätt, för 4000:-. Man kunde inte neka köparen.
Men innan bilen syntes fanns ett fint gammalt hus som jag också måste visa bilder på. Håll till godo!




Med det så säger jag tack för denna gång. Förhoppningsvis blir det fler bilder från Malmöfestivalen vid nästa tillfälle, eller något annat!

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...