fredag 19 januari 2018

Tji kungsfiskare idag!

Efter att läst på Artportalen att en kungsfiskare synts till ute vid Bunkeflo ängar bestämde jag mig för att besöka platsen. Stod en liten stund och hoppades på det bästa, men idag ville den vara på annat ställe. Får se om jag besöker Vattenriket imorgon för eventuellt en kungsfiskare som ska finnas där, och varför inte någon utter också!!!




I stället för kungsfiskaren fick det bli lite översiktsbilder vid ängarna.
Träffade på tre trevliga personer som guidade mig till där kungsfiskaren brukar sitta innan dyket ner i vattnet. Bättre tur nästa gång!

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...