fredag 21 juni 2013

Epipactis gigantea m.fl. blommor just nu

Epipactis gigantea är väl den av alla växter i min lilla (42 kvadratmeter) trädgård jag allra helst vill se i blom. Det är en orkidé som finns vilt i Nordamerika. Vackrare blommor får man leta efter.
Några andra, både ansenliga som oansenliga visar jag upp här just idag. Rosen har över tusen knoppar som började bomma för några dagar sedan, precis som orkidén jag nämnde om.
Den lilla blå är säkert ett "o"gräs som trots allt är vacker.
Några andra orkide-bilder kommer med av bara farten, alla tagna idag.

En liten oansenlig blomma, men vacker ändå.

En fantastisk doft sprider den.

Epipactis gigantea

Epipactis gigantea

Platanthera bifolia

Epipactis gigantea

Platanthera bifolia

Orkide av någon "sort"

Samma här.

Och så den doftande rosen igen.
Med det vill jag önska er alla en Glad Midsommar!!!

/ Lars


Skicka en kommentar

2003-05-13 inför Eurovisionsschlagerfinalen i Malmö

Stan myllrade av reklam för detta jippo som jag aldrig beskådar på televisionsmaskinen. Däremot gick det inte att undvika på stan som du kom...