fredag 27 september 2013

Korsningen Riggaregatan och Östra varvsgatan i Malmö

En stadsdel i Malmö som är långt ifrån färdig men ändå ganska väl uppbyggd, det är Västra hamnen. Fortfarande byggs det för fullt, och jag tror inte de nått ända ut till kustremsan norrut. Där finns i alla fall som jag såg, två stora kvarter med jordhögar mm.
Bilderna du ser nedan är från det just nu nordligaste bebyggda hörn (Riggaregatan och Östra varvsgatan) med bostäder på halvön kallad Västra hamnen.








Bilderna fick bli i svartvitt eftersom det blev bäst så helt enkelt.
Jag bjuder dig på två bilder till men de är tagna längre in vid den plats som kallas BO01 efter boutställningen där 2001.
Platsen ligger vid hörnet Barometergatan och Kompassgatan. Jag sammanfogade bilderna till en, och där du kan se hur omgivningen förändrats på 12 år.


Klicka på bilderna för en större bild.

/ Lars


Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...