tisdag 10 september 2013

Östersjökusten i motljus

Att promenera längs Falsterbokanalen från norra sidan mot söder mitt på dagen, då får man räkna med motljus större delen av den. Förutsatt att solen visar sig.
När jag och min gode vän Lalle gick där häromdagen så hade solen gjort glitter i vattnet.
Tog några stycken på sydsidan ut över Östersjön där det blir ett speciellt ljus då vågornas rörelse påverkar fotograferandet oerhört mycket. Ljusets speglingar förändrar bildens utseende på bråkdelen av en sekund.


Vågbrytaren med den lilla fyren står öster om kanalens inlopp från Östersjön.


Och här på den västra sidan. Ser du personerna som gått ut på vågbrytaren?


Ett flertal människor ville trotsa vågorna denna dag, bland annat denna tjej som kopplat ihop sig med surfbrädan. Både till vänster om henne och till höger förekom kitesurfing denna dag.Tycker motljusbilderna ändå förmedlar något av en mystik, eller är jag bara lite partisk nu?

/ Lars


2 kommentarer:

Yuna Soon (YunaPicsDelight) sa...

you captured that so wonderful Lars!!!
Yuna

larsfotografier sa...

I thank you so much!
I wish you a lovely end of this week . . .

/ Lars

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...