torsdag 19 september 2013

Längs Malmös kust

Under några dagar har min kurs drivit mig ut mot öppna vatten. Bland annat besökte jag Västra hamnen härom dagen och Sibbarp idag. Det börjar bli mina temperaturer utomhus nu, så då gäller det att utnyttja dagarna och dess kortare timmar för kameraändamål.

Här syns Dockan, just där som Kockums-kranen stod för drygt tio år sedan.

Sigma-huset stod alldeles ensamt här ute för cirka tio år sedan

Cementas ersättningssilos i östra hamnområdet

Nu läggs sista handen på gräsmattan för denna gång. Flygintresserad som Ulf är ville han köra "rote" med kollegan.
I de tre översta bilderna är allt förstärkt genom så kallad HDR.
Så till dagens bilder. Här ser du lite av Sibbarp en septemberdag, helt utan folk, i alla fall badande sådana . . .

En liten "privathamn" för några fiskare.

Cementas gamla lokaler samt hotellet vid korsningen Strandgatan, V. Bernedottesgatan och Linnégatan

Vattnet var väldigt klart idag

Ett ensamt träd, många gånger fotograferat av just mig.

En lites strandremsa, som ser stor ut just här.
Då har du fått gå med på en liten vandring i Malmö och Limhamn. Däremellan ligger hela Ribersborgsstranden och väntar på utforskning . . .

/ Lars


2 kommentarer:

Monica S Engell sa...

Lenge siden jeg har vært innom her, men du og du så mange flotte serier siden sist, Lars!
Ha en trivelig helg:)

larsfotografier sa...

Tack Monica!

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...