lördag 12 september 2015

Fototriss - UPPÅT!

En av mina specialiteter ;-) att rikta kameran lite högre än horisonten. Ofta hamnar ett hus eller några träd i blickfånget när kameran rest sig.
Idag när trissen handlar om uppåt så visar jag er några bilder från den senaste av stadsdelar i Malmö, HYLLIE.
Här finner man flera lite annorlunda arkitektoniska kåkar, som t. ex. entréerna till köpcentrumet EMPORIA. En annan byggnad, som jag dock inte har med idag, är ARENAN där bl. a. Malmö Redhawks spelar sina hemmamatcher.
En som däremot finns med är ett kontorskomplex kallat PHY. Och strax mittemot ligger ett hus som har en väldigt spetsig framtoning.
Håll till godo!
Fler trisser hittar du på fototriss


PHY

Ganska spetsig framtoning.

Entrén till EMPORIA
Vid den första bilden håller de på att projektera en ny liknande byggnad som ska mäta 110 meter hög.

Så, det var trissbilderna, och nu några bonusbilder utanför trissen från samma plats, plus en bild tagen utanför Malmö central. Den kallas visst för glasvasen.







Så, då önskar jag er en fin dag. Nästa inlägg blir troligen från dagens lilla äventyr jag snart är på väg till, FLY´N´RIDE på Ljungbyheds flygplats i Klippans kommun.

/ Lars
Skicka en kommentar

2003-05-13 inför Eurovisionsschlagerfinalen i Malmö

Stan myllrade av reklam för detta jippo som jag aldrig beskådar på televisionsmaskinen. Däremot gick det inte att undvika på stan som du kom...