onsdag 13 april 2016

Sippan uti backarna stå . . .

Jag har turen att bo i utkanten av Malmö, nära naturen och allt vad som kan synas där. Under de snart 11 år jag bott i Husie har jag stött på många fantastiska djur- och växtliv. Rådjur syns lite då och då vid Husie mosse, liksom mitt lilla smultronställe med orkidéer blommande i maj/juni.
Troligtvis finns Malmös enda ställe med blåsippor också här ute i krokarna. 
Fågellivet vid Husie mosse innehåller ibland lite udda inslag som pungmes, stjärtmes, och som nu under vintern ett 50-tal steglitser.

Nu visar jag dig mina senaste bilder från växternas värld, nämligen blåsippan.
Varsågoda!!!



En mycket vacker blomma som visar sig varje år vid ungefär samma tidpunkt, men på exakt samma ställe.

/ Lars
Skicka en kommentar

2003-05-13 inför Eurovisionsschlagerfinalen i Malmö

Stan myllrade av reklam för detta jippo som jag aldrig beskådar på televisionsmaskinen. Däremot gick det inte att undvika på stan som du kom...