onsdag 18 februari 2015

Finfint i Helsingör!

För lite drygt två veckor sedan for jag tillsammans med Lalle (Lars-Anders Nilsson), min fotovapendragare, över sundet mot närmsta grannen i väster. Helsingör!
Målet var Sjöfartsmuseet som är nedsänkt i en av torrdockorna på gamla varvsområdet alldeles intill Kronborgs slott, du vet det där som Hamlet bodde i.

I Malmö var det riktigt skönt med lite vårvärme i luften. Ju längre norrut jag kom med tåget, ju mer snö fanns på marken. Och i Helsingör var det rikigt grant minsann. Den låg så vit och fin, där den mörka himlen skapade en fin kontrast med snön.

Lalle i fundersam pose 

Kulturverfet

Rykande skorsten från Helsingborg

Nere i torrdockan.

Blicken riktad lite uppåt.

En ensam stol.

Lalle på väg uppåt.

Oro på marken.

Ganska mycket snö denna måndag.

Ångbåten heter Björn.

Lite Helsingörs-historia på väggarna.

Offentlig konst från bykunst.dk

Forex sidoverksamhet?
 Helsingör är alltid en trevlig plats att besöka. 65 kronor tur och retur över sundet, det är inte mycket det.

/ Lars 

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...