onsdag 12 mars 2014

Igår såg jag lite dimmigt.

Och inte var det så konstigt heller. Dimman visade sig åter igen och jag for ut som en skottspole med kameran i högsta hugg.

Bakom björken skrämde jag upp några rådjur.

Tre vitkindade gäss syntes.

Solen försöker bryta igenom dimman.

Björkdungen

I denna miljö har Kungsfiskaren synts till hela vintern.

Solen lyser upp säven.

En ensam svan simmar lugnt

Har ännu inte lurat ut vad denna fågel är för art.
Stunden var alldeles perfekt med stillheten som rogivare.

/ Lars

2 kommentarer:

Matts sa...

Din oas gör sig verkligen i dimma...Lycka till med "jakten" idag.

Vh

larsfotografier sa...

Tack Matts!
Tyvärr blev inte jaktlyckan fullständig. Däremot fann jag en annan liten fin pippi bland björkarna. Den heter så mycket som stjärtmes.

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...